fredag 17 september 2010

How to lose friends and alienate people

Denna helt fantastiska presentation hittade jag på happypancake idag:

Presentation

Ibland så känner jag mig ensam och då funderar jag på att skaffa mig en partner, men fem minuters surfande på Happy Pancake och den känslan går över. Det är rent absurt vilka relationsmässiga vrak man ser här. Feta primadonnor med fem år kvar till klimakteriet och steriliteten som har en absurt överlägsen attityd och enorma krav på en eventuell partner.

Trettio-någonting ensamma mammor som inte längre kan hänga på Sture eftersom de har blivit knullade och dumpade av en player och som nu letar efter en tvåbent måltidskupong som kan försörja dem och deras koltroll. Ensamma WT-mammor med tre barn, alla halvsyskon och alla dysfunktionella i något avseende. Executivebiatchar som inte fattar att på jobbet är de chef men hemma är de en kompanjon. Speciellt den sorten kryllar det av på betalsajter som mötesplatsen och e-kontakt. De kvinnorna tycks tro att det här med att träffa en man är som att shoppa online. Add item to cart. Checkout. Icke.

Det gemensamma problemet de alla har är att de inte är den sortens människor konstruktiva och samarbetsdugliga män vill ha en relation med. Det är ju inte meningen att det ska vara en nettokostnad att vara ihop med någon jämfört med att vara ensam utan att man får en synergi tillsammans så att man vinner mycket mer än vad man förlorar.

Det är ingen slump att det är ett sådant sug efter kvinnor som är under trettio - de bra exemplaren, de som är relationsdugliga, är mer eller mindre bortsugna från marknaden efter trettio."



Bara ett geni kan ha komponerat detta. Gift dig med mig. I'm in the book. Look up the number.

2 kommentarer:

  1. Så fegt av er att springa bort. Det understryker bara min observation om att det är synnerligen tunnsått med relationsdugliga kvinnor över trettio då dessa mer eller mindre allesammans lider av personlighetsmässiga tillkortakommanden.

    Kom ihåg - sanningen är sällan söt utan ofta bitter och besk. Att ändå svälja den är dock nödvändigt för ens personliga utveckling.

    SvaraRadera
  2. Springa bort? Jag skulle ju gifta mig med snubben som skrivit presentationen!

    SvaraRadera