fredag 30 april 2010

Ett snack med Sveriges Sista Straight Edgeare. Jag snackar mest.





För ett tag sen lärde jag känna en snubbe. Vi kan kalla honom George, eftersom han heter det. Han är drygt 35 år och bor i en stad som inte är Stockholm. Han hävdar bestämt att han fortfarande är xxx (straight edge, dårå). Det här anser jag vara lite motsägelsefullt eftersom snubben äter enorma mängder kött och ligger oavbrutet med nya partners var och varannan dag. Dessutom mumlar han ur sig nyliberala haranger om människans frihet hit och dit så jag blir helt förvirrad. Nu har jag försökt reda ut hans politiska och mellanmänskliga issues lite, och så försöker jag bli hans stylist. Det går inget vidare. Stylist-jobbet, alltså. Den grävande journalistiken gick inte heller något vidare. Jag tror han har afasi.

Okej. Hörru, du är ju sveriges sista straigh edgare. Men gör du egentligen nåt som är straight edge?

Seriöst nu, Anna.

Nej, men jag undrar ju. Du... äter ju kött till exempel? Jag trodde det var rätt imperativt om man var straight edge. Att äta linser och sånt. För planetens skull. Och matsmältningen.

Jag är väl inte xxx numera. (Jaså, så låter det nu. Förf. anm). Nu dricker jag inte av politska skäl.

Vilka då?

Jag, till skillnad från dig, gillar inte drogmissbruk. Det för inte ett civilserat samhälle framåt.


Alla samhällen har väl haft olika sätt att berusa sig på. Backanaler (ha, jag sa "anal") och sånt.
För att släppa loss lite. Dämpa ångest.


Vi ska se till att folk inte har ångest ändå från första början.

Jaha ja. Hur då?
Dansar du förresten nykter?


Hur vet väl inte jag. Det finns lärda inom det området.
Jag dansar inte men knullar nykter.

Ja, det vet jag.
Du ligger ju rätt mycket, avstod du från det då när du tyckte du var hardcore xxx?


Ja, helt och hållet.

Det tror jag faktiskt inte på.

Nähe.

Vad är argumentet för att man inte ska ligga?
Och du är faktiskt en av de mest macho män jag känner, det verkar orimligt att du inte låg då.


Kärlek var argumentet. Som jag vidhåller idag. Och renligheten. (Vad MENAR han med renligheten??? Förf. anm.)

Jag fattar inte. Förklara.

Att om man knullar runt så tappar den saken sitt värde. Vad har man då kvar till den man älskar sexuellt?

Men vi gjorde ju en SCID II på dig. Då framgick det ju att du är narcissist och sociopat. Du KAN ju inte älska. Visste du inte det om dig själv då?

Nu vet jag ju kanske det. Men då var det annat och du frågar ju om den tiden.

Vadå, du blev förhärdad av att leva utan sex och droger?

Såklart. ren och starkt mental.

Starkt mental? Det kan jag hålla med om. Stark mentalt däremot... nja.
Fast jag tror ju du blev sexmissbrukare av att vara straight edge. Hur mycket porr konsumerar du?

Som en katolsk präst.

Barnporr alltså?

Inte så mycket porr.
'
På en skala från 0 - 10? Tio, då tilbringar man dygnet runt med att porrsurfa. Noll, då är man jag.

Okej. 2 kanske.

Nä, det tror jag inte på. Ge mig en medeltid per vecka.

Haha, men du kan ju inte fråga och sen säga att du inte tror mig.

Jo, men jag vet ju att du är sociopat och ni bara ljuger så jag måste ifrågasätta allt.

lol

Jag skulle gissa att du tillbringar ett par timmar per dag med att antingen porrsurfa, leta efter nån att ligga med, runka eller ligga. Minst ett par timmar.
Har jag rätt?

Nej, du har fel!

Du brukar bli arg när jag säger att du är macho. Varför då?

För jag är inte macho. Macho är ett ord för män som leker hårda.

Du är så SJUKT macho.

Då har vi olika syn på ordet. Uppfattningen av att en man ska uppföra sig som en självsäker, kaxig kvinnotjusare och vars manliga identitet starkt förknippas med machokulturen. Larv.

Meh. Du är polysexuell, har hårig bringa, letar efter en "foglig" kvinna, sätter din mamma på pidestal och menar att du inte kan älska någon annan än dig själv. En vandrande definition av ordet "macho".
Och så tycker du att du är rätt het. Fast du är rätt snygg, förstås.

Ska du komma och suga eller snacka skit hela dagen?

Inte macho? Det där var en väldigt mjuk och inkännande inbjudan, jag ändrar mig, du är Feminist Man of the Year.
Har du provat några droger? Så du visste vad du avstod från, alltså.

Ja, jag har testat en del.

Var det inte kul då? Och vad har du testat?

Nej, det var skräp bara. Testat det mesta förutom LSD.

Men LSD är ju roligast. Fast man kan ju inte ta det så ofta.
Har du testat horse?


Ja.

Gillade du det?

Opiater är sköna men inget för mig.

Jag tycker bara man spyr av dem.

Det gör alla i början. Väldigt många i alla fall.

Hade du druckit mycket sprit innan du blev xxx?

En del.

Vad tyckte du om booze då? Som kontrollfreak tyckte du nog det sög.

Jag hatar allt som gör att mina sinnen försvagas.

Trodde det. Hur var det med musiken? Du kommer ju från hooden och skulle ju välja old school hip-hop som Jeopardy-kategori, då måste det varit rätt plågsamt med Refused och sånt?

Musiken var inget vidare. Texterna var bra. Om du lyssnar på tex Dead Prez idag...


Det gör jag inte.

Det är medveten hip-hop.

Vadå, som Roots?

Ja, dom med fast dom kommer inte ens nära Dead Prez.

Jag såg Roots i Chicago. Alla i publiken var vita universitetsstudenter.

Ja, det kan jag tänka mig.

Det var nästan lite pinsamt.

Roots är ju kommersiella, det är inte Dead Prez.

Tjenare. Klart de är kommersiella. Deras namn betyder ju för tusan "stålar".

Nej, dom är inte det! Men Roots är kommersiella. Dead Prez är däremot väldigt kritiska till pengar.


"Kritiska till pengar". Det får du utveckla. Så de jobbar på WalMart mellan spelningarna då?

Jamen, hur pengar styr världen. Kapitalismen. Alla ska ha råd med mat.

Vad tycker du om judar?

Judar? Hahaha. Inget speciellt.

Ärligt?

Ja, helt ärligt. Som jag tycker om kristna och muslimer. Men jag avskyr sionisterna.

Många skulle säga att det är antisemitiskt att vara anti-sionist.

Ja, de skriker antisemitism lite hur som helst dessa dagar och då även när man säger att Israel är en ockupationsstat.

Det hade varit kul om straight edge hade varit veganism, feminism, pacisfism och nazism.

Är du tjackad idag, Anna? Hur mår du?

Jag är helt nykter och inte sederad heller. Jag dricker Pepsi Max och lyssnar på Luniz och Cat Stevens.

Luniz? Haha, I got five on it är en klassiker.

Onekligen. Hur såg ditt liv ut när du blev straight edge?

Gatubuse med kärlek till rättvisa.

Det var fint.
Alltså, jag respekterar helt att du valt att avstå alkohol och droger, särskilt med bakgrund som gatubuse. Har du begått några brott förresten?

Ja, en del. Smugglat vapen, sålt tyngre droger. Du kan få skriva min bio.

Coolt. Men då får du fan raka huvudet först.

Aldrig!

Men det vore ju sjuuuuukt snyggt.
Men okej, då tror jag att jag fattar: du anammade xxx-rörelsen p g a dess positiva influenser på ditt liv; du var för smart för thuggandet helt enkelt och så dök straight edge upp. Sen gjorde du någon slags egen syntes av det hela som slutade med att du 1) inte dricker eller knarkar och 2) blev sexmissbrukare. Och lever rätt så medelklassigt med universitetet och allt sånt
. 3) Du blev också narcissist och sociopat.
Sammantaget ett samhällsnyttigt resultat. Ironiskt, egentligen.

Ja, på ett ungefär så.

(Här skickar George en bild på sig själv som ung med rakat huvud. Grymt snyggt, men han tycker själv att han ser "för hård" ut.)

Hur kan du INTE vilja se ut så? Nu ser du ju ut som en övervintrad grafittikonstnär. Målar du nåt förresten?

Nej, jag målar inget. Skulle kunna. Ganska duktig till och med men det är fethöga böter.

Du har målat alltså? Du måste uppfylla alla mina fördomar om en gatubuse.

Klart jag har.

Sweet!
Har jag sagt att jag har varit politisk också? Gud, vad tråkigt det var. Jävla Skåne.

Haha, nej. I KD eller?

Ja, visst. Brukade misshandla abortläkare.
Nej, jag var radikalfeminist. Anarkafeminist. Porrmotståndare. Brukade klistra små klistermärken om slavdriveri vid tidningarna i affärerna. Jag var skitjobbig.

Ha, schysst ju. Vad hände, fick du mens?

Ja.
Nej, jag upptäckte att jag inte gillade radikalfeminismens syn på alla kvinnor som offer. Vem var jag att gnälla på de som ställde upp på porr eller de som runkade till porr?

Sant men allt beror ju på hur dessa skådisar bestämde sig för att göra porr.

Jo. Jag fattar ju att en del finansierar drogmissbruk och yadayada och jag tror att rätt få kvinnor, tyvärr, George, går igång på trippelpenetration.
Men man kan ju se det som teater. Eller ett jobb bland andra.
Skulle du kunna betala för sex?

Nej, jag tror inte det.


Men om det bara kostade tio kronor?

Hahaha. Såklart om min brud ville ha 10 spänn för ett rövknulll, sure.

Vilken konstig brud du skulle ha då. Och fattig. Om hon nöjde sig med tio kronor.
Själv tar jag en påse vindruvor för ett blowjob.

HAHA!
Ska du lära dig deepthroat? Då kan få en ost med till druvorna.

Är det inte läskigt att bli svald? Det skulle jag tycka.

Var det ett nej?



Okej, här spårade allting ut så jag besparar er resten. George är inte särskilt talför så jag kan inte påstå att jag är mycket klokare, och så inleder snubben dessutom med att tvärtemot allt han sagt innan med att säga att han inte är XXX. Suck. Men nu vet ni i alla fall vad jag tar för ett blåsjobb.

4 kommentarer:

  1. HA HA HA!Jag tror jag DÖR! FYI: Anna som radikalfeminist fick sitta med andra radikalfeminister och hitta på synonymer till fitta. Tyvärr var såväl hon som jag betydligt bättre på att komma på fyndiga synonymer till kuk.

    SvaraRadera
  2. Daniels "skogstjärn" på rungande Nybroitiska kommer att hemsöka mig till döden.

    SvaraRadera
  3. Hehe, två frågor till George:

    1) vad är en sionist?

    2) vem "skriker antisemit" när man säger att Israel är en ockupationsmakt?

    SvaraRadera
  4. George är upptagen med att äta kött så jag svarar.
    1) http://sv.wikipedia.org/wiki/Sionism
    2) Du, antagligen.

    SvaraRadera