torsdag 5 augusti 2010

Slap the dolphin!

Jag har upptäckt både det ena och det andra.

Det ena: det är en omöjlighet att hitta en tonfiskmacka på typ seven eller Pressbyrån eller ICA osv. Man får knata iväg till Sandys eller Subway om man vill ha sin jävla tonfiskmacka. Men då undrar jag: vadan detta? Har vi under tjugotals år matats med inplastade tonfiskmackor som i själva verket var rena sarin-gas-attackerna? Började folk få botulism?. Det har varit så här i nästan ett år nu. Enligt Smittskyddsinstitutet förgiftades fyra personer av tonfisk 2004. Det är helt enkelt för få för att jag ska bry mig och visst är det för få för att dra in ALLA tonfiskmackor?

Eller har tonfiskarna börjat förklä sig till delfiner så att de inte längre går att fånga? Tonfiskarna, havets enigmatiska förklädnadsexperter? Jag bryr mig dock inte om ifall jag får en delfinmacka, jag vill kunna köpa en "tonfiskmacka" när jag vill! Uppror! Kulturskymning! Valsång! Bah!

Det andra: Det är för lite sex på barnkanalen. Tecknat sex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar