söndag 1 augusti 2010

Bermudatriangeln: Kvarnen, Carmen, Kellys

Vilken konstig vecka. Gick t.ex ut för en stilla öl på Kvarnen (av alla ställen) men ramlade via Carmen och Kellys (vi kör classy där jag bor) hem pickled i drinkar som bestod av ett shotglas Jäger nedsänkt i Red Bull. Det hävdades att detta varit en mycket populär drink för några år sen, men puuuuh-leeeease, borde jag inte ha märkt det då?

Sen fick jag ett sånt där plötsligt hjärtsnörp; varför kan man inte skydda sina barn från sitt eget icke-normativa liv. Min son har träffat EN snubbe jag har dejtat på fyra år och det var typ ett år sen. Men ändå, häromdagen framför TV:n, stirrade han tomt ut i luften och suckade: "Den där DD. Han har nog dött." Och det här var ANDRA gången han drog upp DD:s eventuella bortgång. Vad säger man? "Nä, han lever, det var mamma som var dum i huvudet?"

Döden verkar rätt happening när man är fyra år. Hans farfar, som dog av en simpel hjärtinfarkt, dog, enligt Walt i själva verket av ett pistolskott i magen och eftersom han var estnisk båtflykting så har nu ett gäng estniska råttor simmat hit och börjat gnaga på honom, på Skogskyrkogården. Tja. Varför inte?

Men just det, ja. Jag skulle ju räkna upp bra grejer. Here goes:

1. Jag kan hela första versen till Stagnelius dikt Föruttnelse.
2. Jag är bättre på engelska än någon annan jag känner.
3. Jag är bra på att kyssas.
4. Jag associerar jättesnabbt.
5. Jag kan jättelitet om jättemycket.
6. Jag har skakat hand med Stephen King.
7. Jag är tok-lojal. Inte bunnyboiler-lojal, men lojal.
8. Jag kan hitta en festlig vinkel på ungefär vad som helst.
9. Jag slår vad om att inte ens Leif GW Persson har läst så många böcker om gärningsmannaprofilering som jag.
10. Jag vill inte dö längre. Och det är inte din förtjänst, FF. Och inte din heller, CH.
11. Det är väl egentligen rätt coolt att jag lyckades skaffa ett vapen?
12. Jag tycker snusk är romantiskt.
13. Jag är jättebra med 18-månaders bebisar. Sen tröttnar de.
14. Jag har varit på Graceland fem gånger.
15. Jag har varit i Pentagon.
16. Jag tog mig igenom världens värsta graviditet på egen hand. Dessutom flög jag USA runt med magen i vädret och elefantben.
17. Jag förstår hur bra Repo Man är.
18. Jag kan läsa en bok på en kväll. Kanske inte På spaning efter den tid som flytt, men, säg, Confederacy of Dunces. Men de senaste månaderna har jag haft en craving efter att lösa korsord. Kan jag vara gravid?
19. Jag är bra på att se nykter ut när jag är totally smashed.
20 När jag är totally smashed är jag jättebra på att få andra personer att utföra practical jokes som jag själv kommit på men är för feg för att genomföra.
21. Jag är bra på skor.
22. Jag är snyggare nu än när jag var nitton.

Jag framstår inte som särskilt komplex. Det kan bero på att jag inte är det.

1 kommentar:

  1. Mycket bra. Jag är grymt avundsjuk på Carmen och Kellys-runda, samt punkt 19, som jag tyvärr inte alls klarar själv. Däremot punkt 18, det kan jag med. Men Jäger och Red Bull; nja? /em

    SvaraRadera