måndag 26 juli 2010

Men man vänjer sej...

Sedan jag själv slutade twittra har jag följt kanske en eller två snubbar på Twitter. Om jag har förstått saken rätt ger man som twittrare upp ännu mer av detta omoderna begrepp integritet och låter världen ta del av alla små irritationsmoment, toppar, dalar, spyor och tillfälliga ligg som drabbar en. Lite som August Strindbergs avföringsdagbok, alltså.

Så jag tänkte att jag kan ju lika väl avslöja allt osmickrande om mig själv på en gång, så slipper jag börja twittra ÄNNU en gång:


1. Jag tycker skämt som inbegriper judar är jätteroliga.
2. Jag tycker skämt som inbegriper nazister är jätteroliga.
3. Jag är diagnostiserad med ADD Attention Deficenciy Disorder). Tack för den, Uppsala Akademiska sjukhus.
4. Jag föraktar människor som är ideologer.
5. Jag har aldrig suttit ner genom en hel TV eller DVD-film.
6. Jag har en gång skaffat en pistol med syftet att skjuta huvudet av mig (kunde Sara Svensson skaffa vapen kunde väl jag).
7. Jag känner en obehaglig sympati för Elizabeth Wurtzel.
8. Jag förutsätter att alla människor ljuger. Detta är ett nytt fenomen, som även ledde till punkt 6.
9. Jag har sett Laibach live.
10. Med största sannolikhet överkonsumerar jag psykofarmaka.
11. Jag är oerhört romantisk, men inte på något särskilt konventionellt sätt.
12. Jag tänker inte rösta.
13. Final Fantasy VII är fortfarande det bästa dataspel jag har spelat.
14. Jag tycker det är ganska tråkigt att umgås med min son. Därmed inte sagt att jag inte älskar honom över allt annat.
15. En gång sov jag inte på tre dygn och sen fick jag en psykos.
16. Jag är långsint.
17. Jag skulle ALDRIG kunna ödmjuka mig och be någon jag älskar/älskat om en ny chans. Hellre döden.
18. Jag har för vana att bli förbannad på folk och då radera dem ur telefonboken och sen ångra det när jag vill berätta nåt kul för dem via SMS.
19. Jag är livrädd för att gå ut i närområdet för alldeles för många av mina nemesis har flyttat hit/alltid bott här.
20. Jag har väldigt svårt att behandla patienter med osjälvständig personlighetsstörning objektivt, eftersom de påminner om min mormor, och då blir jag arg.
21. Jag har, underligt nog, ingen personlighetsstörning själv. Fråga Uppsala Akademiska sjukhus. Jag har bara ADD.
22. Jag blir nästan bara ihop med sexmissbrukare.
23. Min morfar var nazist.
24. Jag har psoriasis. Jättelite, på armbågarna.
25. Jag ligger aldrig med någon med ett IQ under 130.
26. Min öga-hand-kordination är i paritet med en åttaårings, så jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop det med punkt 25.
27. Min enda hobby är seriemördare. Möjligen bordtennis också.
28. Jag dricker oerhört sällan alkohol. Jag blir nämligen helt amfetaminspeedad av sprit och allt slutar med att jag vaknar i Düsseldorf.
29. Jag är fullkomligt hyperneurotiskt vad gäller min vikt.

Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst. Jag är JÄVLIGT osympatisk, fast jag blir faktiskt ledsen ibland också. I morgon tänker jag skriva några finfina grejer om mig själv. Det finns några såna. Typ tre.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera